Virtuális vagy digitális asszisztens – van különbség?

Nagyon is! A digitális asszisztens” új kifejezés, amely egy szoftvert takar. Bizonyos szintig értelmezi a szóban kiadott parancsokat és képes azokra emberi beszédet szimulálva válaszolni is. Egyre több szolgáltató és gyártó épít be termékeibe kisebb-nagyobb tudású digitális asszisztenseket pl. Amazon – Alexa, Google – Google Asszisztens, Microsoft – Cortana, Apple – Siri. A mesterséges intelligencia (MI, angolul: AI) és a felhőalapú számítástechnika párhuzamos fejlődésének egyik nagy előnye, hogy a mindennapos felhasználói alkalmazásokon túl az üzleti életben is olyan lehetőségek nyíltak, amelyek hatékonyabb és jövedelmezőbb működést biztosítanak a kisebb vállalkozások és a nagyvállalatok számára egyaránt. A digitális üzleti asszisztensek az MI alapú adatelemző és ügyfélkapcsolati megoldások mellett olyan funkciókkal is rendelkeznek, amelyek nem kiváltani akarják az egyelőre automatizált rendszerekkel nem helyettesíthető emberi munkaköröket, hanem segítik a releváns szektorokban a minél gyorsabb ügyintézést.

A témáról szóló cikk folytatása a HVG felületén olvasható.

A virtuális asszisztens ezzel szemben egy valódi ember, aki saját vállalkozást üzemeltet és vállalja a kisebb-nagyobb adminisztratív és egyéb feladatok külsősként való elvégzését. Számos területen tud segíteni, megbízható időszakos vagy állandó jelleggel.

Természetesen mindkét megoldásnak ugyanaz a szerepe: a vállalat munkavállalóinak tehermentesítése, hogy azok alapfeladataikra koncentrálhassanak és hatékonyabban dolgozzanak. Az alkalmazás területe azonban teljesen eltérő, ezért a két elnevezés megtévesztő, félrevezető lehet.