Az iroda nem vész el, csak átalakul

Olyan hírek kaptak szárnyra az elmúlt hónapokban, hogy az irodák ideje lejárt, és a munkavégzés helye áttevődik az otthon falai közé. A helyzet azonban ennél jóval árnyaltabb. Tény, hogy vírushelyzet következtében megremegtek a munkavégzéssel kapcsolatos paradigmák. Az viszont még várat magára, hogy az irodai munkavégzést teljesen felváltsák a digitális mobil office-ok. Ellenben az elkövetkező évek irodaépületei sem a kinézetüket, sem a funkciójukat tekintve nem lesznek azonosak a maiakkal.

„Az hogy egy vállalat mennyire tud rugalmas lenni a munkavégzés terén, fontos versenyelőny lesz a jövőben”

A koronavírus okozta változáslavinában a munkaadók, a munkavállalók és a kereskedelmi ingatlanpiaci fejlesztők olyan helyzetben találták magukat, amelyre korábban még nem volt példa. A legelső kategória képviselői számára a jelen helyzet komoly költségcsökkentő tényezővel bír, hiszen a plusz juttatáson túlnőtt otthoni munkavégzésnek köszönhetően lehetőség adódik a kisebb iroda bérlésére, ha egyáltalán szükség van rá. A munkavállalók népes közege egyelőre köszöni szépen, nem kér a COVID-19 előtti bejárós rendszerből. A legjobban azonban az irodaépítésre szakosodott üzleti érdek sérült, hiszen erősen úgy tűnik, a hagyományos hétfőtől péntekig, kilenctől-ötig irodai létnek leáldozott.

Rugalmas munkavégzés otthonról

A munkavégzés terén nyújtott rugalmasság most az aduász

„Az elmúlt hónapokban a vállalatok kipróbálhatták, hogy az otthoni munkavégzés számukra mennyire megfelelő, az újranyitás kapcsán pedig nagyon differenciálódott a piac. Egyesek szigorítottak, mások enyhítettek az erre vonatkozó előírásaikon. Vannak olyanok is, akik hosszú távra is eldöntötték, hogy nem nyitják újra, vagy egyenesen megszüntetik az irodájukat. A vírushelyzet következtében megremegtek a munkavégzéssel kapcsolatos paradigmák. Azt gondolom, hogy az irodák teljesen nem fognak eltűnni, de az, hogy egy vállalat mennyire tud rugalmas lenni a munkavégzés terén, fontos versenyelőny lesz a jövőben, és sokféle hibrid megoldás alakul majd ki”, osztotta meg véleményét Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

Ez a fajta piaci differenciálódás és sokszínűség jól érzékelhető az alternatív munkavégzést támogató megoldások piacán. Szabadtéri co-working irodák, közösségi irodák, irodaszék, irodaasztal-foglalási appok tömkelege látott napvilágot és vált egyre népszerűbbé.

Az újítások ezen sorába illeszkedik egy virtuális asszisztens alkalmazása is. Lehet, hogy céged leépítésekre kényszerült a járványhelyzet miatt és nincs szükség egy teljes állású alkalmazottra, aki segít az adminisztrációban, a back-office teendők bonyolításában. Vagy épp ellenkezőleg, olyan területen dolgozol, hogy a munkamennyiség megnőtt és szükséged van némi plusz munkaerőre, de esetleg még nem mersz hosszú távra tervezni. Ilyen helyzetekben megéri a virtuális asszisztencia igénybevétele, hiszen rugalmasan, csak a Te igényeidre szabottan ki tudod szervezni a feladatokat, addig és olyan mennyiségben – ahogy épp szükséges.

A teljes cikk itt olvasható.